SRP i Engelsk A og Afsætning A om Lego

DKK25,00

Indledning

 

Jeg vil først og fremmest indlede opgaven med at fortælle lige om Lego og virksomhedens baggrund. Det er interessant at vide, at navnet Lego er en sammentrækning af ordene “leg godt”. Dette er ikke kun legetøjsgigantens navn, men dette er også deres ideal, hvilket står klart og tydeligt på deres website. De slår hårdt på, at legoklodsen sætter gang i fantasien, således utallige kreative ideer kan blive ført ud i livet gennem leg.

 

Legoklodserne opstod en aften i 1932, hvor Ole Kirk Kristiansen – der var snedker – etablerede Lego. I begyndelsen lavede Lego trælegetøj – og plastikklodsen blev først født 1950´erne. Siden da er virksomheden gået i arv fra far til søn og ejes nu af Kjeld Kirk Kristiansen, grundlæggerens barnebarn.  

 

Virksomheden har gennemgået en stor udvikling de seneste 80 år fra et lille tømrerværksted til en moderne, global virksomhed, der nu er en af verdens største producenter på legetøjsmarkedet.

 

Legoklodsen er fortsat det vigtigste produkt. Den har dog undergået en bred udvikling i forskellige afskygninger igennem årene, men fundamentet er stadig den traditionelle legoklods, som faktisk blev lanceret i 1958. Koblingsprincippet med rør i klodsen gør den unik og giver uendelige muligheder, når der bygges. Nærværende opgave vil tage udgangspunkt i Lego’s vækstmuligheder på det amerikanske legetøjsmarked. 

Quick Checkout
Kategorier: , , Tags: , ,

Beskrivelse

Indholdsfortegnelse

Abstract 2

Indledning 3

Karakteristisk af sortiment 4

Lego’s målgruppe og position i Amerika 5

PEST-analyse 8

Politiske og lovgivningsmæssige forhold 8

Økonomiske og demografiske forhold 9

Sociale og kulturelle forhold 10

Teknologiske og fysiske forhold 11

Kulturanalyse 12

Den amerikanske kultur 12

Diskussion 14

Bedre udnyttelse af dyr innovation 15

Indsæt nye blå områder 16

Aktiv på SoMe og digitale medier 18

Mere specifik differentiering 18

Konklusion 20

Litteraturliste 21

 

Abstract

This thesis is concerning Lego’s growth opportunities in the US market.

 

First of all, I will characterize Lego’s assortment and their target audience. And then I will explain Lego’s position on the US market.

 

Hereafter, I will analyze what kind of cultural conditions, as well as other factors that influence the demand for toys in the US market.

 

Moreover, I will discuss what changes Lego could consider in their future choice of product ranges on the US market, and finally, I will evaluate Lego’s future growth opportunities in the US market.

 

Indledning

 

Jeg vil først og fremmest indlede opgaven med at fortælle lige om Lego og virksomhedens baggrund. Det er interessant at vide, at navnet Lego er en sammentrækning af ordene “leg godt”. Dette er ikke kun legetøjsgigantens navn, men dette er også deres ideal, hvilket står klart og tydeligt på deres website. De slår hårdt på, at legoklodsen sætter gang i fantasien, således utallige kreative ideer kan blive ført ud i livet gennem leg.

 

Legoklodserne opstod en aften i 1932, hvor Ole Kirk Kristiansen – der var snedker – etablerede Lego. I begyndelsen lavede Lego trælegetøj – og plastikklodsen blev først født 1950´erne. Siden da er virksomheden gået i arv fra far til søn og ejes nu af Kjeld Kirk Kristiansen, grundlæggerens barnebarn.  

 

Virksomheden har gennemgået en stor udvikling de seneste 80 år fra et lille tømrerværksted til en moderne, global virksomhed, der nu er en af verdens største producenter på legetøjsmarkedet.

 

Legoklodsen er fortsat det vigtigste produkt. Den har dog undergået en bred udvikling i forskellige afskygninger igennem årene, men fundamentet er stadig den traditionelle legoklods, som faktisk blev lanceret i 1958. Koblingsprincippet med rør i klodsen gør den unik og giver uendelige muligheder, når der bygges. Nærværende opgave vil tage udgangspunkt i Lego’s vækstmuligheder på det amerikanske legetøjsmarked.