SRP i Engelsk A og Afsætning A om Carlsberg i England

DKK25,00

Indholdsfortegnelse

 

Indledning 3

Karakteristisk og redegørelse 3

Markedsføring med fornyet salgsstrategi 5

Den engelske fankultur 7

Analyse 8

“The Red Hop Experiment-kampagne” 10

”The Danish Way-kampagnen” 11

Efterspørgsel efter øl i Storbritannien 15

De 4 P’er 15

Porters Five Forces 16

Konkurrencesituationen for de etablerede bryggerier 16

Truslen fra nye udbydere 16

Truslen fra købere 17

Truslen fra udbydere af substituerende produkter 17

Truslen fra leverandører 17

Opsummering 18

Vurdering og diskussion 18

Konklusion 21

Litteraturliste 22

 

Indledning

I nærværende projekt vil jeg først og fremmest karakterisere Carlsbergs position på det engelske ølmarked og deres markedsføring i England. Herefter vil jeg kort redegøre for engelsk fankultur. Her i dette afsnit har jeg valgt at analysere to eksempler på Carlsbergs markedsføring i England, samt hvilke forhold der har indflydelse på efterspørgsel efter øl på det engelske marked. I dette afsnit vil jeg vurdere hvilke fordele det har for Carlsbergs markedsføring i England at de samarbejder med Liverpool. Ydermere vil jeg diskutere om Carlsberg begrænser sin afsætning til kunder som ikke er fan af Liverpool.

 

Carlsberg A/S er et dansk aktieselskab, som blev dannet af bryggeren Jakob Christian Jakobsen i 1847, som i 1904 var det første danske bryggeri der var leverandør til det danske kongelige hof. Derefter udviklingen af bryggeriet været gigantisk og det kan bryste sig af at være verdens fjerde største bryggerigruppe. 

 

Carlsberg brygger mange forskellige nydelsesmidler, heriblandt er storsællerne Pilsner, Elephant, Master Brew og Export. Carlsbergs brand er verdenskendt takket være de mange slogans, som bryggeriet har benyttet sig af, herunder ”Probably the best beer in the world”, “That calls for a Carlsberg”, ”Part of the game” og ”Worth waiting for”.

 

Dette projekt retter fokus mod det britiske marked, hvor Carlsberg efter mange succesfulde år med høj lønsomheden, har oplevet flere bump på vejen. De sidste par år har været nogle turbulente år med nedadgående salg og en forringet brandværdi. Dette har Carlsberg forsøgt at rette op på ved hjælp af nye reklamestød og nye brandkampagner, hvilket jeg vil rette blikket mod i analysen. Først og fremmest vil jeg karakterisere Carlsbergs position og markedsføring på det britiske ølmarked og beskrive den engelske fankultur i næste afsnit. 

 

Quick Checkout

Beskrivelse

Indholdsfortegnelse

 

Indledning 3

Karakteristisk og redegørelse 3

Markedsføring med fornyet salgsstrategi 5

Den engelske fankultur 7

Analyse 8

“The Red Hop Experiment-kampagne” 10

”The Danish Way-kampagnen” 11

Efterspørgsel efter øl i Storbritannien 15

De 4 P’er 15

Porters Five Forces 16

Konkurrencesituationen for de etablerede bryggerier 16

Truslen fra nye udbydere 16

Truslen fra købere 17

Truslen fra udbydere af substituerende produkter 17

Truslen fra leverandører 17

Opsummering 18

Vurdering og diskussion 18

Konklusion 21

Litteraturliste 22

 

Indledning

I nærværende projekt vil jeg først og fremmest karakterisere Carlsbergs position på det engelske ølmarked og deres markedsføring i England. Herefter vil jeg kort redegøre for engelsk fankultur. Her i dette afsnit har jeg valgt at analysere to eksempler på Carlsbergs markedsføring i England, samt hvilke forhold der har indflydelse på efterspørgsel efter øl på det engelske marked. I dette afsnit vil jeg vurdere hvilke fordele det har for Carlsbergs markedsføring i England at de samarbejder med Liverpool. Ydermere vil jeg diskutere om Carlsberg begrænser sin afsætning til kunder som ikke er fan af Liverpool.

 

Carlsberg A/S er et dansk aktieselskab, som blev dannet af bryggeren Jakob Christian Jakobsen i 1847, som i 1904 var det første danske bryggeri der var leverandør til det danske kongelige hof. Derefter udviklingen af bryggeriet været gigantisk og det kan bryste sig af at være verdens fjerde største bryggerigruppe. 

 

Carlsberg brygger mange forskellige nydelsesmidler, heriblandt er storsællerne Pilsner, Elephant, Master Brew og Export. Carlsbergs brand er verdenskendt takket være de mange slogans, som bryggeriet har benyttet sig af, herunder ”Probably the best beer in the world”, “That calls for a Carlsberg”, ”Part of the game” og ”Worth waiting for”.

 

Dette projekt retter fokus mod det britiske marked, hvor Carlsberg efter mange succesfulde år med høj lønsomheden, har oplevet flere bump på vejen. De sidste par år har været nogle turbulente år med nedadgående salg og en forringet brandværdi. Dette har Carlsberg forsøgt at rette op på ved hjælp af nye reklamestød og nye brandkampagner, hvilket jeg vil rette blikket mod i analysen. Først og fremmest vil jeg karakterisere Carlsbergs position og markedsføring på det britiske ølmarked og beskrive den engelske fankultur i næste afsnit.