TikTok – det nye klondike for annoncører

TikTok er det nye SoMe
Ved du, hvad Tiktok er? TikTok er et populært socialt medie blandt børn og unge. 

Hvad er TikTok? 

TikTok er for alvor blevet et populært medie blandt danskere, med over 200.000 danske profiler. Dette åbner op for gode muligheder for at annoncere på TIkTok. 

Det er her, hvor de unge har berøringsflade, samt dem, der er med på noderne. De såkaldte first movers.

Det vil sige, at det fortsat er et rimeligt uudforsket sted for annoncører i dansk regi.

Dette betyder også lavere priser og forbedret chance for at skabe mere fokus på dit brand og produkt for den unge målgruppe. 

TikTok er fremadskridende i forhold til brugere og har på verdensplan over 1 billion brugere (uden for Kina) ifølge udvikleren af det sociale medie. 

Hvad er TikTok?

Det populære sociale medie er en videobaseret app, hvor man som bruger kan dele korte videoer med hinanden.

I videoer kan brugerne anvende filtre, lip-sync, grafik og memes og virkelig være kreativ med redigeringen og indholdet af videoerne.

Hvordan kommer du i gang?

Du kan begynde med at downloade app’en og danne dig et overblik over mulighederne i TikTok og bedre forstå konteksten.

Derefter kan du overveje, hvilket slags indhold der kan være relevant for dig at skabe.

Det vil sige content, som du vil dele eller få andre brugere til at skabe på TikTok. 

Det kræver at du lægger hovedet i blød og overvejer, hvordan du kan skabe fængende og effektiv indhold til brugerne på TikTok. Hvordan vil du få fat i din målgruppe og engagere dem i dette content?

Undersøg, hvordan din målgruppe agerer på TikTok, også i kommentarsporet. Hvilket content kan de være interesseret i? Overvej dit content, samt hvor ofte du vil poste? Måske kan du bevæge dig hen i et influencer-samarbejde?

Kreativt indhold på TikTok er vejen frem

Du skal være nyskabende og i den grad tænke ud af boksen, når det kommer til content på TikTok. Det er nemlig ikke det samme som indhold på Facebook, Twitter, Instagram eller et andet socialt medie. Dit indhold skal være trendsættende, humoristisk, ungdommeligt og fængende. 

Værktøjer til kreativt indhold

Filtre: Du kan ligeledes med TikTok bruge skægge filtre, hvor du kan forvandle dit ansigt til et dyrs eller tage hat på eller noget helt tredje. Du kender det sikkert fra Snapchat. 

Memes og mime: Du kan mime til sange og lyde, og danse til musikstykket på samme tid på fx dansevideoer. Du kan synge duet, reagere på andres indhold, og lave timelapse animationsvideoer. 

Tidsbegrænsning: Musikvideoer varer fra 3-15 sekunder, mens looping videoer fra 3-60 videoer.

Det er kun fantasien, der sætter grænsen. 

Kast dig selv ud i det og vær kreativ. 

Vil du høre mere om muligheden om at skabe digitalt indhold til TikTok, kan du sende en uforpligtende besked til kontakt@omm.dk

Det kan betale sig at poste penge efter at skabe mere digitalt markedsføringsindhold.